Igår fick vi nöjet att föreläsa på nätverkslunch med Karlskrona företags och hantverksförening(KFH). Vi fick nöjet att förklara vad man kan använda sin hemsida till och vilka kanaler man kan marknadsföra den med och pratade bland annat om Google Adwords och hur viktigt det är att välja rätt keywords. Som ett exempel har vi Per som har en hantverksfirma. Om Per använder hantverksfirma som ett nyckelord för sina annonser så kommer han få en ganska bred respons. Det kan vara allt ifrån folk som är intresserad av att bli hantverkare till någon som vill starta en firma.

Om däremot Per använder sig av ”badrumsrenovering i Karlskrona pris” då har Per mycket större chans att träffa rätt kunder. En kund som använder det nyckelordet när han söker på Google är redo att göra affär och söker aktivt offerter. Precis vad Per är ute efter.

Google Adwords är ett kraftfullt verktyg för marknadsföring och använder man Google Adwords rätt kan man nå ut till miljoner kunder på ett kostnadseffektivt sätt.

Webstyling erbjuder kompletta paket där vi hjälper er sätta budget, starta Google Adwords kampanjer, analysera och förbättrar kampanjen. Är ni intresserade av att synas på Internet så är ni välkomna att kontakta oss på info@webstyling.se

Bifogat finns presentations ifrån nätverkslunchen som vi höll.

Med vänlig hälsning

Team Webstyling

Webstyling powerpoint KFH